Авіакатастрофа в Ефіопії Boeing 737 Max: розшифрували дані однієї з «чорних скриньок»

10 березня в Ефіопії розбився пасажирський літак Boeing 737 Max 8 авіакомпанії Ethiopian Airlines, що виконував рейс до столиці Кенії Найробі. Загинули 149 пасажирів із 35 країн світу і 8 членів екіпажу. Літак упав через 6 хвилин після зльоту.
Експерти французького Бюро з розслідування авіакатастроф витягли дані одного з бортових самописців лайнера Boeing 737 Max 8, який розбився в Ефіопії, та передали їх слідчій групі, що займається розслідуванням катастрофи.
Влада Ефіопії з проханням про розшифровку записів приладів звернулася до Бюро з розслідування і аналізу безпеки цивільної авіації Франції після того, як німецька федеральна служба розслідування авіаційних інцидентів відмовила, поясюючи своє рішення відсутністю необхідного технічного забезпечення.
Французькі експерти зазначають, наразі завершено розшифровку мовного самописця, який веде запис розмов та звуків у кабіні пілотів. Експерти наголосили, що не прослуховували звукові записи.
⚠️?? 03/10 accident to the #Boeing737Max @BoeingAirplanes @flyethiopian / Data from the CVR has been successfully downloaded by @BEA_Aero and transfered to the Ethiopian investigation team / communication on their behalf / @BEA_Aero did not listen to the audio files.
— BEA | Bureau d'Enquêtes & d'Analyses ✈️ ?? ?? (@BEA_Aero) March 16, 2019
Водночас робота над розшифровуванням даних іншої “чорної скриньки”, яка реєструє польотні дані та характеристики лайнера, продовжиться у неділю.
⚠️?? 03/10 accident to the #Boeing737Max @BoeingAirplanes @flyethiopian / Work on the FDR will resume tomorrow.
— BEA | Bureau d'Enquêtes & d'Analyses ✈️ ?? ?? (@BEA_Aero) March 16, 2019
Це вже друга катастрофа Boeing 737-8 Max за останні 5 місяців. 29 жовтня 2018 року літак Boeing 737 Max 8 індонезійської авіакомпанії Lion Air виконував рейс із Джакарти в Панкалпінанг і впав у море через 13 хвилин після вильоту, загинули 189 людей – 8 членів екіпажу і 181 пасажир. Причину катастрофи підозрюють у неправильному налаштуванні датчика кута, що передавав на бортовий комп’ютер помилкову інформацію про стан носу літака щодо лінії горизонту.
Офіційну причину авікатастрофи в Ефіопії ще не названо. Але експерти вказують на схожість аварій в Індонезії та Ефіопії – через несправність автоматики.