У Defence Express звернули увагу на точність пострілу гармати та повільний знос каналу ствола.
Артилерійська система “Богдана” має високу точність влучання / Колаж УНІАН, скриншоти
Артилерійська система “Богдана”, яку виготовляє українська “оборонка”, має дуже високу точність влучання, повільний знос каналу ствола, до того ж швидко ремонтується. Також стала відома її вартість. Про це пишуть аналітики Defence Express, проаналізувавши сюжет німецького видання BILD з одного з українських полігонів.
Видання нагадало, що нещодавно ЗСУ отримали на озброєння буксирувану версію САУ 2С22 “Богдана” – “Богдану-БГ”. Обидві версії гаубиці, наголошують, – причіпну і самохідна – показані у сюжеті.
Зазначається, що гаубиця має дуже високу точність, навіть у порівнянні із західними зразками. Про це в сюжеті розповів український артилерист, який мав досвід експлуатації різних артилерійських систем, у тому числі західного виробництва.
Відео дня
Окремо військові відзначають повільний знос каналу ствола. Вони кажуть, що можуть “до 7-8 тисяч пострілів працювати з цієї гаубиці і мати належну точність стрільби”.
Читайте також:
Російській армії передали першу в цьому році партію винищувачів Су-35 (відео)
ЗСУ взяли на озброєння новий український гранатомет: чим він цікавий
Нові кадри показали буксировану артсистему “Богдана-Б”, про яку нічого не відомо
“Секрет [влучності] полягає у нарізах ствола, це секретна інформація, кут і кількість, а також наявність центральної опори, яка додатково стабілізує гармату”, – розповів представник заводу-виробника.
Експерти на кадрах помітили наявність на САУ 2С22 “Богдана” балістичного обчислювача швидкості – “ймовірно, це може бути 112L4”.
Військові розповіли, що із САУ “Богдана” вони відстрілюють снаряди українського виробництва і передані партнерами в рамках оборонної допомоги. Йдеться, що військові з минулого року мають достатньо боєприпасів для ураження цілей як у глибині противника, так і на передньому краї.
Щодо ремонту і обслуговування “Богдани”, то це відбувається у “досить стислі терміни”, оскільки гаубиця – українська. Представник виробника “Богдани” – Краматорського заводу важкого верстатобудування – розповів, що виробничі майданчики розташовані як в Україні, так і у країнах ЄС, “завдяки чому є можливість досить швидко нарощувати виробництво – темпи виробництва станом на сьогодні становить понад 20 систем”:
“Також задля безпеки є дублювання виробництва комплектуючих – на одні й ті самі запчастини є щонайменше дві виробничі ділянки”.
Також, підкреслюють у Defence Express, фактично вперше виробник озвучив ціну САУ 2С22 “Богдана” – це близько 2,8 млн євро. Аналітики нагадали, що раніше бельгійці оцінювали вартість однієї машини у близько 2,3 млн – “це досить низька ціна у порівнянні з іншими зразками”.
За словами експертів, виробник хоче зробити гаубицю максимально простою в експлуатації. Стверджується, що кожну з електричних чи гідравлічних систем САУ дублюють механічною.
“Вона має бути найбільш ефективною та абсолютно ремонтопридатною. Сьогодні будь-яка запасна частина доступна протягом 24 годин, будь яка машина може бути відремонтована протягом 48 годин”, – наголосив представник виробника.
САУ “Богдана”: останні новини
Як повідомляв раніше УНІАН, у жовтні 2024 року стало відомо, що Україна побудувала першу буксирувану артсистему “Богдана-Б”. За словами експертів, про роботи над “Богданою-Б” вперше повідомили у 2023 році. Мова тоді йшла про те, що вітчизняна оборонка може виготовити більше стволів, аніж шасі під САУ “Богдана”. Тож залишок можна використати для причіпного варіанту. Н
А нещодавно 47 окрема артилерійська бригада отримала на озброєння першу причіпну гармату “Богдана-Б”. Її розробили на базі наявної артчастини від однойменної самохідної установки і причіпного лафета радянської гармати “Гіацинт-Б”. Видання “Мілітарний” припустило, що гармата зберегла оригінальний ствол великої довжини протяжністю 52 калібри. Найімовірніше, її вага перевищує 10 тонн, через що для транспортування використовується вантажівка підвищеної прохідності Daewoo Novus.