«Чернігівобленерго» повинно відшкодувати споживачу 100 тисяч за незаконне відключення

  			«Чернігівобленерго» повинно відшкодувати споживачу 100 тисяч за незаконне відключення

Монопольний постачальник АТ «Чернігівобленерго», нарахувавши споживачу борг у 293 грн., на рік залишив його будинок без електропостачання. Споживач завзято боровся за свої права, і наразі «Чернігівобленерго» зобов’язано відшкодувати 100 000 грн. за нанесену йому відключенням моральну шкоду.

Контролери Ніжинського РЕМ АТ «Чернігівобленерго» на протязі 2016-2018 рр. з’являлися до будинку споживача для зняття показань лічильника нерегулярно, виставляючи йому рахунки «за середнім». Споживач зі свого боку щомісячно знімав показання та сплачував рахунки. У травні 2018 р. «Чернігівобленерго» повідомило абонента, що йому нарахований борг з абонплати у сумі 364 грн. 60 коп. та почало погрожувати судовим стягненням. На спроби споживача прояснити механізм виникнення боргу відповіді він не отримав. У липні 2018 р., без попередження у встановленому порядку, його будинок був відключений від електропостачання.

Споживач опинився у вкрай тяжких умовах, бо був на той час безробітним та використовував комп’ютер з оплаченим наперед виходом в Інтернет для пошуку роботи, а також був вимушений припинити роботу над кількома благодійними проектами, що негативно вплинуло на його ділову репутацію. Він втратив можливість використовувати будь-які електричні прилади, при цьому в будинку не було плити та газового опалення. Без електропостачання громадянину довелося провести більше року, повторне підключення відбулося лише у серпні 2019 р. Він звернувся до «Чернігівобленерго» з вимогою про визнання дій по відключенню від електропостачання незаконними та стягнення моральної шкоди. Та енергетики вперто відмовлялися визнавати, що їхні дії спричинили негативні наслідки.

В судових засіданнях представники «Чернігівобленерго» взагалі не змогли довести існування боргу та лише демонстрували свої «точні» розрахунки, які декілька разів ними коригувалися й нарешті склали 293 гривні. Споживач, натомість, підтвердив регулярність оплати послуг, маючи на руках квитанції за весь час існування договору з енергетиками. Він пояснював, що відключення його будинку від електропостачання було здійснене без його відома, внаслідок чого він не мав у той момент можливості надати розрахункові документи.

Суд першої інстанції зробив висновок, що відключення було проведено без належних підстав та попередження споживача у встановленому порядку, таким чином, незаконно, тому «Чернігівобленерго» повинно відшкодувати на його користь 30 000 грн. моральної шкоди. Енергетики звернулися з апеляцією, не бажаючи визнавати нанесену ними шкоду. Але суд апеляційної інстанції, переглянувши справу, підвищив суму компенсації моральної шкоди споживачу, яка буде стягнена з «Чернігівобленерго», до 100 000 грн. Монополісту доведеться відповісти за незаконні дії.

verhovenstvo.com

COPYRIGHT POLITICA.COM.UA