Зерновики та «Укрзалізниця» не поділили вагони

«Укрзалізниця» запровадила дискримінаційні умови для перевезень зерна від елеваторів до портів, тому Українська Зернова Асоціація (УЗА) звернулася до Антимонопольного комітету України з вимогою надати цим діям правову оцінку. Про...

«Укрзалізниця» запровадила дискримінаційні умови для перевезень зерна від елеваторів до портів, тому Українська Зернова Асоціація (УЗА) звернулася до Антимонопольного комітету України з вимогою надати цим діям правову оцінку. Про це повідомив на прес-конференції президент УЗА Микола  Горбачьов.

З такою оцінкою  погоджується і директор ТОВ «Гермес-Трейдинг» Юрій Скічко: «Укрзалізниця» надає переваги у подачі вагонів під навантаження лише тим елеваторам, що технічно здатні формувати маршрути (тобто вантажити повні состави з 53-54 залізничних вагонів на добу). З приблизно 860 зернових елеваторів, що діють в Україні, лише 40 мають таку потужність. Надаючи переваги невеликому колу суб’єктів, перевізник поставив їх в привілейоване становище щодо інших суб’єктів господарювання».

В «Укрзалізниці» всі критичні заяви зерновиків вважають спробою перекласти на перевізника відповідальність за свою неефективну роботу. За даними прес-служби відомства, за 11 місяців 2017 року відправлено 401,1 тис. вагонів. Для збільшення обсягів перевезень зерна орендарі вагонного парку мають прискорювати обіг зерновозів і не затримувати їх в очікуванні вивантаження в портах. Також елеватори повинні відповідати заявленим планам, а відправки здійснюватися весь рік, а не сезонно.

З жовтня 2017 року залізничники впровадили систему планування відправницьких маршрутів та ступеневих збірних маршрутів. Так, у жовтні було відвантажено 42 маршрути, в листопаді – 217 маршрутів. Про результативність цього кроку свідчить те, що транзитний обіг порожнього вагона-зерновоза зменшився до 16 діб з 38 діб. Окрім того, інфраструктура елеваторів повинна відповідати заявленим планам, а наявність вантажу на них повинна контролюватися власниками елеваторів, вважає перевізник. Тобто елеватори повинні нести відповідальність за обсяги вантажу і бути його відправниками. Наразі у робочому парку «Укрзалізниці» близько 10 тис. зерновозів, а загальний вагонообіг – 10 діб.

Таким чином, «Укрзалізниця» має можливість надавати для перевезень 30 000 вагонів на місяць. Щоб задовольнити заплановані відправником 58 тис. зерновозів щомісячно, необхідно покращувати обіг зерновозів, а для задоволення заявлених обсягів потрібне відповідальне ставлення всіх учасників логістичного ланцюга.

landlord.ua

Материалы по теме: