За що? Як тепер поліція зможе боротись з «євробляхами»

Що змінює нова постанова КМУ, та що варто знати водіям нерозмитнених автомобілів, розповідає Остап Новицький на auto.ria Постанова КМУ №479, яка надає працівникам поліції право цілодобового перебування в зонах митного...

Що змінює нова постанова КМУ, та що варто знати водіям нерозмитнених автомобілів, розповідає Остап Новицький
на auto.ria

Постанова КМУ №479, яка надає працівникам поліції право цілодобового перебування в зонах митного оформлення та доступу до бази даних «Інспектор-2006», вже набула чинності.

Зрештою, як одна контролююча служба контролюватиме іншу – це цікаве питання, як і те, коли хтось вирішить «запустити» на митниці представників ще якоїсь структури, щоб та контролювала і одних, і других. Але нас, як автомобілістів, цікавить, як ці всі інновації працюватимуть на практиці. Які важелі впливу отримала поліція на водіїв «євроблях» та чи запрацює постанова на ділі?

На кордоні

Схему із «верблюдами» прикрити буде непросто, навіть якщо біля кожного прикордонника поставити по два поліціанти та три прокурори. Іноземець має право в’їхати на своєму авто в Україну, і відмовити йому без поважних причин (скажімо, діючої заборони на в’їзд, за порушення, скоєні раніше), неможливо.

Можливо лише частково «прикрити кисень» нерозмитненим авто, які завозитимуть самі українці, з «пакетом документів», який «засвідчує» працевлаштування на іноземну компанію. Якщо детальне вивчення документів, дзвінок на литовську чи польську компанію, або звернення в інші органи держави, де зареєстроване авто підтвердить фіктивність схеми – тоді поліція матиме достатньо підстав, щоб відкрити свої товсті теки та почати оформлення порушення, або ж змусити фіскалів відреагувати на виявленого неплатника податків із доходів, отриманих за кордоном.

Із найвищою імовірністю буде закрита схема «по повітрю». Тобто коли нерозмитнений автомобіль завозиться так, що не реєструється в жодних документах та електронних базах.

На дорозі

Транспортні засоби, ввезені тимчасово для власного використання більш як на 2 місяці, підлягають державній реєстрації у СЦ МВС. Щодо комерційних ТЗ – є деякі нюанси, а саме вимога перебування комерційного ТЗ лише для виконання певної дорученої іноземною компанією функції, із забороною внутрішніх перевезень, але листом Держмитслужби такі автомобілі пропонують прирівнювати до «ТЗ особистого користування». Тобто, з точки зору держави, і такі авто мають бути зареєстровані у СЦ МВС. А ще тимчасово ввезені ТЗ не можуть бути розкомплектовані, передані у володіння чи користування іншим особам.

Про «транзит» годі й згадувати – схема «покатаюсь місяць, дам довідку з СТО (або лікарні), зроблю «пересічку», і далі знову їжджу місяць» теж не пройде. Бо якщо водій такого авто хворий настільки, що не в змозі приїхати на кордон, чи ж його авто зіпсоване так, що не може самостійно пересуватись, то у поліції явно виникнуть запитання, чому машина на ходу і водій не на ліжку з крапельницею? Звісно, будуть застосовані санкції за порушення строків транзитного ввезення.

Згідно Закону про Національну поліцію, патрульний має право зупиняти авто, якщо є інформація, що свідчить про причетність водія до скоєння адміністративного порушення.

За інформацією, наданою на запит AUTO.RIA Головним сервісним центром МВС, легкових авто з «чужими» номерами, які станом на червень 2018 року зареєструвались у СЦ МВС, 6501 машина. Загальна кількість «євроблях» в Україні (за інформацією з різних джерел) – від 500 тисяч до двох мільйонів.

Тепер весь «пазл» склався: практично усі «євробляхи» їздять з порушеннями строків реєстрації або умов використання ТЗ. Маючи доступ до електронної системи «Інспектор-2006», поліцейські зможуть зупиняти авто з іноземною реєстрацією, встановлювати, чи дотримані терміни транзитного або тимчасового ввезення, чи є порушення митних правил… А якщо вже так склалось, що завдяки постанові №479 поліції та митникам доведеться працювати разом, та й ще й звітувати про виконану роботу – очевидно, результат цієї співпраці буде явно не нульовим. Санкції, які очікують на порушників – від штрафу у 170 грн до 300% суми митних платежів: тут вже як «карта ляже», та хто і за що «оформить».

Зрештою, сподіватимемось, що якась із законодавчих ініціатив, зареєстрованих у Верховній Раді, таки отримає статус закону, і правила розмитнення зміняться. Зміняться так, що громадяни зможуть купувати доступні вживані автомобілі без участі в різноманітних аферах та схемах із «євробляхами».

mmr.net.ua

Материалы по теме: