Не відповідав на депутатське звернення: Суд оштрафував Клімкіна

Шевченківський районний суд міста Києва постановив притягнути до адміністративної відповідальності міністра закордонних справ Павла Клімкіна за невиконання законних вимог народного депутата від Радикальної партії Віктора Вовка. Відповідне рішення було...

Шевченківський районний суд міста Києва постановив притягнути до адміністративної відповідальності міністра закордонних справ Павла Клімкіна за невиконання законних вимог народного депутата від Радикальної партії Віктора Вовка. Відповідне рішення було прийняте 4 червня під час судового засідання.

28 лютого 2018 року понад 50 народних депутатів з різних парламентських фракцій звернулися до Голови представництва ЄС в Україні Хюго Мінгареллі з закликом припинити практику безапеляційної критики щодо українського законодавства та діяльності Верховної Ради. Зокрема, депутати висловлювали обурення критичними заявами іноземних дипломатів щодо законопроекту “Купуй українське, плати українцям!”.

“Останнім часом з Ваших вуст як Голови дипломатичного представництва ЄС в Україні, а також від очільника Генерального директорату Єврокомісії з питань сусідства та переговорів про розширення ЄС Крістіана Деніельсона, неодноразово лунала жорстка публічна критика законопроекту № 7206 “Купуй українське, плати українцям” (про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сприяння розвитку промислового виробництва та малого і середнього підприємництва), прийнятого Верховною Радою України 7 грудня 2017 р. за основу 241 голосами та широко підтримуваного українським суспільством і провідними виробничими асоціаціями”, – йдеться у зверненні парламентарів до Мінгареллі.

Народні депутати наголошували на неприпустимості такої практики, яка суперечить статті 41 Віденської конвенції про дипломатичні зносини 1961 року в частині обов’язку дипломатів поважати закони і постанови держави та не втручатися у внутрішні справи держави, в якій вони перебувають.

У зверненні зазначалося, що заяви дипломатів ЄС та високопосадовців Єврокомісії про начебто порушення Україною своїх міжнародних зобов’язань є безпідставними, адже в цих заявах не міститься жодних конкретних аргументів чи посилань на конкретні положення Угоди з СОТ чи Угоди про вільну торгівлю з ЄС (ПВЗВТ), які б порушував законопроект № 7206 “Купуй українське, плати українцям”.

Завершили лист, адресований Хюго Мінгареллі, парламентарі закликали до конструктивного діалогу і розвитку реального партнерства та взаємовигідної співпраці між Україною та ЄС.

Звернення народних депутатів до глави представництва ЄС в Україні Хюго Мінгареллі

В той же день, 28 лютого, член фракції Радикальної партії Віктор Вовк відправив міністру закордонних справ Павлу Клімкіну депутатське звернення, в якому керуючись статтею 16 “Про статус народного депутата України”, запропонував міністру взяти до відома зазначене звернення народних депутатів України та звернути увагу Хюго Мінгареллі на неприпустимість заяв та політичних оцінок щодо діяльності національного парламенту та народних депутатів, оскільки вони суперечать статті 41 Віденської конвенції про дипломатичні зносини.

Про розгляд депутатського звернення Віктор Вовк попросив поінформувати його у встановлений законом термін.

Депутатське звернення Віктора Вовка до Павла Клімкіна

У зв’язку з невиконанням законних вимог народного депутата України (порушення статті 180-19 Кодексу України про адміністративні правопорушення) Вовк звернувся у Шевченківський районний суд міста Києва з вимогою притягнути главу МЗС до адміністративної відповідальності.

У письмовому поясненні, яке політик надав суду, говорилося:

“У письмових поясненнях Міністра закордонних справ України Клімкіна П. А. зазначається, що мною було направлено депутатське звернення №207/03-630 від 28 лютого 2018 р. до нього та депутатське звернення № 207/03-631 від 28 лютого 2018 р. до Віце-прем’єр-міністр з питань європейської інтеграції та євроатлантичної інтеграції Климпуш-Цинцадзе І. О., які “по суті ідентичні за текстом”.

Як зазначено у письмових поясненнях Клімкіна П. А. “06.03.2018 року на адресу МЗС надійшло доручення Віце-прем’єр-міністр з питань європейської інтеграції та євроатлантичної інтеграції Іванни Климпуш-Цинцадзе № 8182/1/1-18 від 06.03.2018 року з пропозицією опрацювати порушене народним депутатом України Вовком В.І. у зверненні № 207/03-631 від 28.02.2018 року питання з метою підготовки консолідованої відповіді Міністерства юстиції України, Міністерства закордонних справ України…

Листом Міністерства закордонних справ України № 311/14-9043-420 від 14.03.2018 року позиція МЗС, підготовлена у межах компетенції, була доведена до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, головного відповідального за виконання доручення Кабінету Міністрів України з формування узагальненої позиції відповіді адресату.

Таким чином, з урахуванням вказаної відповіді МЗС аналогічний за змістом (і навіть текстом) лист народного депутата України Вовка В. І. № 207/03-631 від 28.02.2018 року був всебічно розглянутий Віце-прем’єр-міністром із питань європейської інтеграції та євроатлантичної інтеграції Іванною Климпуш-Цинцадзе відповідно до вимог чинного законодавства, про що Вовка В. І. повідомлено листом № 4305/0/2-18 від 03.04.2018 року”.

Звертаю увагу суду, що мною направлялись два окремі депутатські звернення № 207/03-630 до Міністра закордонних справ України Клімкіна П.А. та № 207/03-631 до Віце-прем’єр-міністр з питань європейської інтеграції та євроатлантичної інтеграції Климпуш-Цинцадзе І.О. з принципово різними пропозиціями відповідно до їх сфер компетенції та повноважень згідно міжнародного права та законодавства України.

Так, у моєму депутатському зверненні № 207/03-630 до Міністра закордонних справ України Клімкіна П. А. була викладена пропозиція зокрема “звернути увагу Голови дипломатичного представництва ЄС в Україні Хюго Мінгареллі на неприпустимість заяв, в т. ч. політичних оцінок, щодо діяльності національного парламенту та народних депутатів України, зокрема внутрішнього законодавчого процесу, що суперечать статті 41 Віденської конвенції про дипломатичні зносини”, оскільки саме Міністр закордонних справ України  відповідно до підпункту 19 пункту 11 Положення про Міністерство закордонних справ України представляє без спеціальних повноважень Україну в зовнішніх зносинах.

У свою чергу, у моєму депутатському зверненні № 207/03-631 до Віце-прем’єр-міністр з питань європейської інтеграції та євроатлантичної інтеграції Климпуш-Цинцадзе І.О. була викладена пропозиція “взяти до відома зазначене звернення народних депутатів України – представників різних депутатських фракцій у Верховній Раді України до Голови дипломатичного представництва ЄС в Україні Хюго Мінгареллі та враховувати викладену у ньому позицію народних депутатів України під час зустрічей та переговорів з представниками Європейського Союзу в частині, що стосується законодавчих повноважень українського парламенту”.

Тож позиція МЗС України, висловлена в рамках підготовки відповіді на моє депутатське звернення № 207/03-631 до Віце-прем’єр-міністр з питань європейської інтеграції та євроатлантичної інтеграції Климпуш-Цинцадзе І. О., до якої я звертався із змістовно іншою пропозицією ніж до Міністра закордонних справ України Клімкіна П. А., не є відповіддю на моє окреме депутатське звернення № 207/03-630 до Міністра закордонних справ України Клімкіна П. А.”.

Також депутат констатував:

“Відповідно до частини четвертої ст. 16 Закону України “Про статус народного депутата України”, ст. 33 Закону України “Про Кабінет Міністрів України” та п. 1 § 123 Регламенту Кабінету Міністрів України відповідь на моє депутатське звернення № 207/03-630 від 28 лютого 2018 р. до Міністра закордонних справ України Клімкіна П. А. мала бути надіслана мені в обов’язковому порядку і безпосередньо Міністерством закордонних справ України за підписом Міністра закордонних справ України Клімкіна П.А. або іншої посадової особи МЗС України в строки, передбачені частиною другою ст. 16 Закону України “Про статус народного депутата України”.

Однак, жодної відповіді від МЗС України на моє депутатське звернення № 207/03-630 від 28 лютого 2018 р. всупереч Закону України “Про статус народного депутата України” та Закону України “Про Кабінет Міністрів України” мною не було отримано”.

Крім того, Вовк наголошував у поясненні, що Клімкін помилково визначав його звернення як депутатський запит, оскільки “відповідно до абзацу другого частини першої ст. 16 Закону України “Про статус народного депутата України” депутатське звернення – це викладена в письмовій формі пропозиція народного депутата”, а його депутатське звернення до міністра містить саме “пропозицію, а не вимогу”.

Віктор Вовк, народний депутат фракції Радикальної партії

Сьогодні, 4 червня, відбулося чергове судове засідання, на якому була розглянута справа №761/17793/18 про адміністративне правопорушення відносно очільника МЗС Павла Клімкіна.

Суд визнав винним міністра у порушенні статті 189-19 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Відповідна стаття закону передбачає “накладення штрафу на посадових осіб від десяти до двадцяти п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян”. Тобто, Клімкіну доведеться виплатити на корить держави штраф у розмірі від 170 до 425 гривень.

Нагадаємо, раніше депутат Віктор Вовк назвав недоліки зміненого закону про дипломатичну службу.

Олег Виговський

ІНФОРМАТОР

Материалы по теме: