Голова АМПУ навмисно доводить до банкрутства морську галузь

Щороку спостерігається зменшення доходів ДП «АМПУ» в геометричній прогресії. Причиною цього є недолуга політика керівництва ДП Адміністрація морських потів України пана Райвіса Вецкаганса. За останні два роки чистий прибуток...

Щороку спостерігається зменшення доходів ДП «АМПУ» в геометричній прогресії. Причиною цього є недолуга політика керівництва ДП Адміністрація морських потів України пана Райвіса Вецкаганса.

За останні два роки чистий прибуток ДП АМПУ зменшився з 3 млрд. 800 млн.грн. (у 2016 році) до 2 млд. 700 млн. грн.(у 2018 році). Проте, у доповідях про проведену роботу та «для публічності» Вецкагансом малюється досить позитивна картина щодо діяльності підприємства.

Так, наприклад згідно інформації на офіційному сайті ДП «АМПУ» керівник прозвітував про збільшення доходу у першому кварталі 2019 року на 137 млн.грн, або 8,3% тоді як аналізом звітності, що долучена до опублікованої статті, встановлено, що чистий фінансовий результат підприємства навпаки зменшився на 102,2 млн. гривень (з 707 994 тис.грн. зменшився до 605 811 тис.грн). Слід зазначити, що і у минулому Райвіса Вецкаганса, ще до призначення керівником у ДП «АМПУ», є сторінки з доволі цікавими фактами та результатами «специфічного іноземного менеджменту».

Наприклад, свого часу, разом з іншими менеджерами Латвійського морського пароплавства він обвинувачувався в нанесенні збитків пароплавству біля 18 млн.євро. В Росії кар`ера топ-менеджера теж не склалась. У ході проведення днопоглиблення у порту Бронка було встановлено значну нестачу коштів. До речі виконавцем робіт виступали все ті ж China Harbour Engineering Company Ltd (СНЕС), які в послідуючому феєрично провели днопоглиблення в порту «Південний». Побоюючись стати фігурантом однієї з численних кримінальних справ Вецкаганс повернувся на Батьківщину. І вже в 2011 році разом з колегами був звинувачений Дочірньою компанією «Латвійська судоходна компанія» Latmar Holdings в умисному спричиненні збитків на суму більше 5,2 млн.долларів. Так, судом було встановлено, що особи уклали фіктивний консалтинговий договір.

Проте, Райвіс відзначився не тільки фінансовими справами. Так, у 2019 році Головним слідчим управлінням Національної поліції України розпочато досудове розслідування за фактом вчинення замаху на перешкоджання вільному здійсненню громадянином свого виборчого права, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1ст.15, ч.1 ст.157 КК України. Так говорячи простою мовою, керівником, на оперативній нараді проводилось спонукання підлеглих до голосування за кандидата в Президенти Порошенко П.О., який в свою чергу віддячив Райвісу шляхом дарунку українського громадянства в останній день свого президенства. Зменшення прибутку ДП «АМПУ» також безпосередньо пов’язане з лобіюванням інтересів приватного портового терміналу «ТІС», в порту Південний.

Так маніпулюючи фактами і чинним законодавством, за рахунок державних коштів, АМПУ проводить днопоглиблювальні роботи на внутрішньому підхідному каналі та операційній акваторії причалів № 18-22 із нинішніх 15 м до 16-19 таким чином, очолюваний Райвісом АМПУ проводить днопоглиблення підхідних каналів за рахунок надходжень від портових зборів – тобто цільових коштів, які за законодавством можна витрачати тільки на модернізацію портової інфраструктури, виключно в інтересах групи ТІС, що дасть останній додаткові пропускні можливості та знищює інше державне підприємство ДП МТП «Южний», про те пану Вецкагансу на це байдуже оскільки робота виконуючого обов’язки голови адміністрації спрямована не на розвиток морської галузі в цілому, а на створення більш сприятливих умов для робота в окремих портах, куди спрямовується левова частка інвестицій, отриманих у всіх морських портах держави.

Це призвело до перерозподілу вантажопотоку з невеликих морських портів до порту Південняй та Чорноморськ, і як наслідок збитковість Маріупольського, Ренійського, Скадовського. В той час, як порти Азовського моря мають критично малі глибини через відсутність днопоглиблювальних робіт, на днопоглиблення самого глибоководного порту Південний витрачається більше 1 млрд. грн. лише заради інтересів приватної групи ТІС.

Водночас, «ефективний топ-менеджмент» настільки недооцінює роль філіалів у загальному результаті роботи підприємства, що просто не забезпечує належне фінансування капітальних видатків важливих проектів, які мають забезпечити належне функціонування об’єктів інфраструктури – основного інструменту господарської діяльності підприємства. Наприклад, в Одеській філії не фінансуються такі важливі проекти як: Реконструкція причалу №7, Нове будівництво причалу № 1-з для генеральних вантажів на Андросівському молу зі сполученнями ДП «Одеський морський торговельний порт» по вул. Миколи Гефта, та інші.

О. Майстер

Материалы по теме: