Через обмеження імпорту палива агросектор втратить 7 млрд грн

Обмеження імпорту бензину і дизельного палива, яке пропонує ввести ПАТ «Укртатнафта» вже з наступного місяця, призведе до зростання витрат для аграріїв. Такої думки дотримуються в Раді підприємців при Кабінеті...

Обмеження імпорту бензину і дизельного палива, яке пропонує ввести ПАТ «Укртатнафта» вже з наступного місяця, призведе до зростання витрат для аграріїв.

Такої думки дотримуються в Раді підприємців при Кабінеті міністрів, передає «Інтерфакс-Україна».

«За офіційною статистикою, в 2016 році витрати на паливо і мастильні матеріали в загальній структурі витрат на виробництво продукції сільського господарства (рослинництва і тваринництва) становили 11,9%, або 24,7 млрд грн. За умови застосування мита в розмірі 30%, зазначені витрати зростуть більш ніж на 7 млрд грн, що однозначно спровокує подорожчання сільгосптоварів, негативно вплине на українських споживачів, призведе до втрати експортних ринків», — йдеться в листі Ради в адресу віце-прем’єра Степана Кубіва.

Крім того, можливий ризик ризик дефіциту нафтопродуктів у період пікового споживання аграріями.

У Раді підприємців підкреслюють, що нафтопродукти є соціально значущим товаром, що використовуються всіма галузями промисловості і безпосередньо впливає на собівартість, ціну кінцевої продукції.

«Рада підприємців при Кабміні не підтримує ініціативу застосування будь-яких попередніх або остаточних антидемпінгових заходів», — йдеться в листі.

До слова, «Укртатнафта» просить МЕРТ ввести квоти на імпорт бензинів і дизпалива з 1 травня. Імпорт з РФ і Білорусі (які «Укртатнафта» розглядає в якості єдиного джерела) пропонується обмежити на рівні 50% українського ринку (90 тис. тонн бензинів, 250 тис. тонн ДТ в місяць), з інших країн – 30% українського ринку (55 тис. тонн бензинів, 150 тис. тонн ДТ в місяць).

З 1 липня квоту для РФ і Білорусі «Укртатнафта» вважає необхідним знизити до 40% (75 тис. тонн бензинів, 200 тис. тонн ДТ в місяць), з 1 жовтня 2018 року – до 30% (55 тис. тонн бензинів, 150 тис. тонн ДТ в місяць).

На обсяг, що постачається понад квоти, пропонується ввести мито на рівні 29,3% вартості для бензинів, 30,7% — для дизпалива.

Як вважають в «Укртатнафті», введення квот дозволить подолати залежність України від поставок з РФ, підвищити завантаження вітчизняних нафтопереробних заводів.

Материалы по теме: